Runescapes utveckling

Runescape började som DeviousMud 1998 och blev Runescape Classic år 2001. År 2004 kom Runescape 2 vilket innebar större värld, mer detaljerad spelmekanik och framför allt fler spelare. 2007 nådde Runescape full blomning men Real World Trading började bli ett problem så man beslöt sig för att ta bort fri handel, fri staking och looting i wilderness för att förhindra dessa typer av transaktioner. Denna ändring gjordes tidigt i Januari 2008. Spelet fortsatte att växa efter detta ända tills mitten av 2008 varefter dess tillväxt har planat ut och börjat dala. I slutet av 2010 så bytte företagets ledning ut och man tog kort därefter tillbaka allt det man tagit bort i början av 2008. Därefter har man också tillsatt Solomon's General Store och Squeel of Fortune vilket är mikrotransaktioner där Jagex står som mottagare av pengarna. Främst kosmetiska föremål men även saker som påverkar spelet lottas ut i squeel of Fortune. Antagligen kommer mer och mer av detta att komma då Runescape trots allt drivs och utvecklas i vinstsyfte.

13 Jun 2013

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)